Saturday, February 25, 2012

Molting Tarantula.









Hola pren,.. kali ni bkn nak bercerita pasai bonsai. Tp berkenanan exotic pet yang aku simpan sekrang. Nmpak mcm x masuk topik jer ngan bonsai... By the way aku selit gak la natang ni dlm blog bonsai nih. Nak tahu sebabnnya, sbb kaki tarantula bercabang macam bonsai kod..hahaha..

Pada satu pagi, time nga dok bceap na g keje. saja nak mnjenguk tarantula aku yg dari species Rose Hair Tarantula ni. Fuh, terkejut gila time tu bla tgk tarantula yang aku bg nama Madusa nih dlm keadaan lemah. mcm nak mati jer tgk. Disebabkn aku terlewat nak g keje. aku pun terpaksa pegi keja dlm keadaan yg berat. Time kat opis tu pun dok asa xselesa bla mgnangkan Madusa yang aku jaga dkt 3 taun tu sakit. Bla time blik jer, smpai2 uma aku trus g tgk duia. Terkejut bla tgk Madusa ada 20 kaki. Slalunya hnya ada 10 kaki jer. Heran bin ajaib, aku cuba gerakkan Madusa ngan pensil.. oh rupanya dia bersalin kulit. Lega cek rasa.. Apa pun Alhamdulillah, dlm proses tu Madusa selamat dgn kehadiran kulit yang baru.

1 comment:

  1. erkk..apesal pelik je pet yana nihh..haha..
    <---xbrani nk pgang madusa tu :P

    ReplyDelete